Zakelijk chatten

Met klanten en relaties

Voor organisaties en bedrijven is live chat een effectieve manier binnenkomende vragen klantvriendelijk en effectief te beantwoorden. Menselijke dialoog via live chat maakt het contact meer persoonlijk. Contact met leden, abonnees, verzekerden, klanten en relaties. Goed voor meer loyaliteit en klanttevredenheid.

Met echte en inhoudelijke ‘human conversation’ verschuift beantwoording via chat van een mechanische probleembenadering naar menselijke oplossingsgerichtheid. Door proactief contact, actief luisteren, goede vragen stellen, op vervolgvragen anticiperen en écht meeleven, begrijpen chatmedewerkers vragen sneller en beter. En beantwoorden zij vragen efficiënt en vriendelijk.

In de training Zakelijk chatten leer je hoe je met krachtige en klantgerichte chatvaardigheden vragenstellers goed helpt en blij maakt.

Mogelijke onderwerpen:

  • de spelregels van live chat
  • merkgerelateerde tone of voice
  • proactieve dialoog initiëren
  • kritisch lezen en ‘luisteren
  • leiding nemen en oplossingsgericht regie houden
  • samenvatten en doorvragen
  • klantgericht schrijven
  • actief schrijven
  • positief en modern taalgebruik (toch zakelijk!)
036 545 17 13
Mail mij meer info!

Alle trainingen
Mondelinge
communicatie
Schriftelijke
communicatie
Online
communicatie
Verkoop &
acquisitie
E-commerce
customer service
Management &
leiderschap
Persoonlijke
effectiviteit
Coaching