Klantgericht chatten
Met klanten en relaties
Voor organisaties en bedrijven is live chat een effectieve manier binnenkomende vragen klantvriendelijk en effectief te beantwoorden. Menselijke dialoog via live chat maakt het contact meer persoonlijk. Contact met leden, abonnees, verzekerden, klanten en relaties. Goed voor meer loyaliteit en klanttevredenheid.
Met echte en inhoudelijke ‘human conversation’ verschuift beantwoording via chat van een mechanische probleembenadering naar menselijke oplossingsgerichtheid. Door proactief contact, actief luisteren, goede vragen stellen, op vervolgvragen anticiperen en écht meeleven, begrijpen chatmedewerkers vragen sneller en beter. En beantwoorden zij vragen efficiënt en vriendelijk.
In de training Zakelijk chatten leer je hoe je met krachtige en klantgerichte chatvaardigheden vragenstellers goed helpt en blij maakt.
Mogelijke onderwerpen
- de spelregels van live chat
- merkgerelateerde tone of voice
- proactieve dialoog initiëren
- kritisch lezen en luisteren
- leiding nemen en oplossingsgericht regie houden
- samenvatten en doorvragen
- klantgericht schrijven
- actief schrijven
- positief en modern taalgebruik (toch zakelijk!).