Klantgericht e-mailen

Leesbaar en klantvriendelijk

Een goede zakelijke e-mail of brief schrijven, die ook nog bondig, prettig leesbaar en klantgericht is. Is dit voor jou nog lastig en tijdrovend? Volg dan de training E-mails en brieven schrijven.

Na deze training kun je duidelijke en klantvriendelijke e-mails en brieven schrijven. Je krijgt minder vragen over onduidelijkheden of juist meer respons op een gevraagde actie. Efficiënt en kostenbesparend dus. En met tevreden klanten als resultaat.

Mogelijke onderwerpen
  • structuur en opbouw (aanleiding, antwoord, aanvulling en afsluiting)
  • het gebruik van kopjes
  • alinea-indeling
  • zinsopbouw en zinslengte
  • klantgericht schrijven (actief, positief, modern, concreet, kort en bondig)
  • herhaalverkeer voorkomen
  • reageren op een klacht
  • slecht nieuws brengen.

Alle trainingen

Communicatie
Schrijfvaardigheden
Klantenservice
Sales
Leidinggeven & Managen
Persoonlijke effectiviteit
Trainen & Coachen
Coaching