Omgaan met klachten
Bouwen aan imago
Heb je te maken met klachten? Dan is het de kunst hoe je omgaat met een klacht. Hoe zorg je dat je het niet persoonlijk aantrekt? En hoe herken je praktisch ongenoegen? En natuurlijk: hoe stel je je klant weer tevreden?
Leer in de training Omgaan met klachten hoe je klanten servicegericht een moeilijke boodschap brengt. Persoonlijk, telefonisch of per e-mail. Je weet klachten om te buigen en echte conflicten te voorkomen. Met behoud van een positief imago voor de organisatie.
Deze onderwerpen komen meestal aan bod in de training Omgaan met klachten. Samen met jou zorgen we ervoor dat de inhoud perfect aansluit op jouw doelstellingen.
Mogelijke onderwerpen
- communicatieve vaardigheden
- positieve en klantgerichte instelling
- gesprekstechnieken
- etiquette (telefoon, e-mail en balie)
- klachtafhandeling in vijf stappen
- omgaan met bezwaren
- voorkomen van conflicten
- de verschillende klanttypes (DAS)
- actief oefenen door middel van rollenspellen.