Project omschrijving
Schrijf klantgerichte e-mails
7 tips!
Zijn jouw e-mails lekker leesbaar en duidelijk? Dan schrijf je klantgericht. Kun je nog wel wat tips gebruiken, lees dan verder.
1 > Schrijf kort en bondig
Stop maximaal 15 woorden in een zin. Langere zinnen maakt lezen lastig.
2 > Wees zuinig met hulpwerkwoorden
‘Wilt u onze tips?’ is duidelijker en korter dan ‘Ik zou u willen vragen of u onze tips wilt hebben.’
3 > Schrijf actief
‘Er wordt een afspraak gemaakt door Anna’ wordt dan ‘Anna maakt een afspraak.’
4 >Zet de klant centraal
In ‘U ontvangt het overzicht’ schrijf je vanuit het perspectief van de klant. In ‘Ik stuur u het overzicht’ zet je jezelf centraal.
5 > Hou het simpel
Volgens, met en terugsturen snapt iedereen. Met conform, betreffende en retourneren weet je dat niet zeker.
6 > Zorg dat je duidelijk bent
‘Zo spoedig mogelijk’ of ‘Vanmiddag na 15.00 uur’?
7 >Draai er niet omheen
Begin direct na de inleiding met je boodschap. Leg deze daarna pas uit. Zo weet de klant direct waar hij aan toe is.